Новости проекта
С Новым годом и Рождеством!
Разъяснение ситуации с рекламой и предупреждением МАРТ
Обновленные функции Schools.by
Голосование
Пользуетесь ли вы мобильным приложением Schools.by?
Всего 0 человек

Змест вучэбнай праграмы па адукацыйнай вобласці: Развіццё маўлення і культура маўленчых зносін (другая малодшая група)

Дата: 21 января 2019 в 22:39, Обновлено 21 января 2019 в 22:43

Другая малодшая група (ад 3 да 4 гадоў)

Адукацыйная вобласць: РАЗВIЦЦЁ МАЎЛЕННЯ I КУЛЬТУРА МАЎЛЕНЧЫХ ЗНОСIН

Мэта: фармiраванне ў дзяцей лексічнага, граматычнага, фанетычнага ўзроўняў сістэмы мовы, дыялагічнага і маналагічнага маўлення як сродку зносін.

Задачы развiцця выхаванца ў дзейнасцi:

Узбагачаць і замацоўваць актыўны слоўнік дзіцяці на аснове ведаў і ўяўленняў пра навакольнае жыццё, падвесці да разумення значэння слова;

развіваць разуменне і выкарыстанне ў вымаўленні граматычных сродкаў, заахвочваць да актыўнага пошуку правільнай формы слова;

развіваць артыкуляцыйны і галасавы апарат, маўленчае дыханне, маўленчы слых, фарміраваць правільнае вымаўленне гукаў;

развіваць уменні слухаць і разумець маўленне выхавальніка, адказваць на яго пытанні;

фарміраваць уменне састаўляць кароткае апісанне і апавяданне з дапамогай дарослага.

ЗМЕСТ

Слоўнiк

Адрозніванне прадметаў па знешніх і ўнутраных прыметах (якасцях), дзеянняў, правільнае называнне іх.

Параўнанне прадметаў (цацак, малюнкаў), называнне слоў з працілеглым значэннем (талерка глыбокая і мелкая, дрэвы высокае і нізкае), суаднясенне цэлага і частак, іх называнне (дом – дах, сцены, дзверы, вокны).

Разуменне і ўжыванне некаторых абагульняючых слоў (адзенні, цацкі, посуд).

Разуменні семантычных адносін слоў розных часцін мовы ў адзінай тэматычнай прасторы (конь бяжыць – птушка ляціць; кубак з фарфору – лыжка з металу).

Разуменні і ўжыванне некаторых мнагазначных слоў (ножка ў дзіцяці – ножка стала – ножка ў грыба).

Граматычны лад маўлення

Змяненне назоўнікаў па склонах, дапасаванне прыметнікаў да назоўнікаў у родзе і ліку.

Ужыванне формы роднага склону адзіночнага і множнага ліку (сукенкі, кашулі; ключэй, алоўкаў).

Ужыванне склонавых форм з прасторавымі прыназоўнікамі (у, на, за, пад, каля).

Уменні правільна ўжываць форму загаднага ладу дзеясловаў адзіночнага і множнага ліку (бяжы, пакружыцеся), змяняць дзеясловы па асобах і ліках (бягу, бяжыць), утвараць відавыя пары дзеясловаў (Мальвіна апранаецца, а Бураціна ўжо апрануўся).

Выкарыстанне некаторых спосабаў словаўтварэння: назоўнікаў з дапамогай суфіксаў (у лісы – лісяняты, у кошкі – кацяняты; для хлеба –хлебніца, для цукру – цукарніца); дзеясловаў з дапамогай суфіксаў (на барабане – барабаняць), прыставак (ляцеў – паляцеў - прыляцеў), на матэрыяле гукапераймання (ква-ква –квакае).

Засваенне словаўтваральных сувязей асобных знаёмых слоў (акрайчык хлеба  - крайні кавалачак, бразготкай можна пабразгатаць).

Пабудова розных тыпаў сказаў (простых з аднароднымі членамі, складаназлучаных, некаторых складаназалежных).

Гукавая культура маўлення

Развіццё артыкуляцыйнага і галасавога апарату, маўленчага дыхання, слыхавога ўспрымання, маўленчага слыху.

Развіццё дыкцыі, інтанацыі пытання, пачуцця рытму.

Правільнае вымаўленне галосных [а], [у], [і], [о], [э], [ы] і зычных [м], [б], [п], [т], [ц’], [д], [дз’], [н], [к], [г], [х], [ф], [в], [л], [с], [ц] гукаў; падрыхтоўка дзяцей да засваення правільнага вымаўлення шыпячых [ш], [ж], [ч], [дж], свісцячых [с], [ц], [з], [дз] і санорных [л], [р] гукаў.

Дыферэнцыяцыя роднастных па месцы ўтварэння гукаў [п] - [б], [т] - [д], [ф] - [в], цвёрдых і мяккіх зычных.

Звязнае маўленне

Уменне разглядваць карціны і цацкі і адказваць на пытанні выхавальніка.

Падвядзенне дзяцей да складання невялікіх апавяданняў па карціне, апісанне цацак (2-3 сказы).

Фарміраванне ўмення ажыцяўляць самыя элементарныя спосабы сувязей двух ці некалькіх сказаў у кантэксце сюжэтнага апавядання.

Фарміраванне ўяўлення пра элементарную структуру выказвання апісальнага і апавядальнага тыпу.

Гутаркі з дарослымі і аднагодкамі пра факты і з’явы, успрынятыя за межамі дзіцячага саду (індывідуальна і ў падгрупах).

Пераказванне зместу знаёмай казкі ці кароткага апавядання па пытаннях выхавальніка, разам з ім, затым самастойна.

Пачатковая арыенціроўка ў структуры апавядання ( пачатак, сярэдзіна, канец).

Адрозніванне беларускага і рускага маўлення.

Комментарии:
Оставлять комментарии могут только авторизованные посетители.